Gyerekek a városban – Felkészülten, magabiztosan, egyedül is!

kid with smartphone

Előbb-utóbb minden gyerek elindul a városban egyedül, vagy a barátaival fedezi fel a világot. Szülőként természetes, hogy aggódunk: vajon elég felkészültek-e a váratlan helyzetekre? Hogyan biztosíthatjuk, hogy biztonságban legyenek akkor is, amikor nem vagyunk mellettük?

A biztonság három kulcskérdése:

  • Képesek-e időben felismerni a veszélyes helyzeteket és elkerülni azokat?
  • Felkészültek-e arra, hogy váratlan és nehéz helyzetekben megfelelő döntést hozzanak?
  • Rendelkeznek-e a szükséges tudással ahhoz, hogy egy problémás helyzetet biztonságosan kezeljenek?

Ezeket a kérdéseket megvitatjuk a szülőkkel, pedagógusokkal és a gyerekekkel is. A való életből vett helyzeteket mutatunk be, amelyeket a szituációs játékok során a gyerekek maguk is kipróbálnak.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyerekek gyakran bizonytalanok a váratlan helyzetekben, és a folyamatos mobilhasználat miatt kevésbé figyelnek a környezetükre. Olyan gyakorlati módszert dolgoztunk ki, amely még önvédelmi képzettség nélkül is segít elkerülni a veszélyes helyzeteket és szükség esetén biztonságos megoldást kínál a gyerekek számára.

A legjobb védelem a tudatos jelenlét és a megelőzés

A való életben a legjobb védelem a megelőzés és a tudatos jelenlét. Ezt tanítjuk meg a gyerekeknek egy könnyen tanulható módszer segítségével. A 3 x 45 perces interaktív iskolai foglalkozás során a gyerekek megtanulják:

  • Hogyan ismerjék fel időben és kerüljék el a veszélyes helyzeteket.
  • Hogyan használják biztonságosan a telefonjukat anélkül, hogy elveszítenék a kapcsolatot a külvilággal.
  • Hogyan viselkedjenek úgy, hogy ne váljanak célponttá – és ne is tűnjenek annak.
  • Milyen taktikai- és technikai módszerekkel tudnak egy nehéz helyzetet biztonságosan kezelni.

A foglalkozások során a gyerekek nemcsak elméleti tudást szereznek, hanem helyzetszimulációs játékok segítségével azonnal ki is próbálják és begyakorolják a tanultakat.

A célunk, hogy a szülők jobban megbízzanak a gyerek önállóságában, ők pedig magabiztosan és biztonságban közlekedhessenek a városban – egyedül is.



Előadó: Balázs György az Életrevalók Program alapítója,
önvédelmi oktató és biztonságtechnikai szakértő, jelenleg iskolások és pedagógusok számára tart mentális
és gyakorlati felkészítést az iskolán belüli erőszak kezelésére.


Pedagógusok és szülők visszajelzései:

„Három diákom egy este sötétedés után felnőtt kíséret nélkül rollerezett a Római-parton, majd betértek egy kis utcába, hogy egy kicsit telefonozzanak. Kis idő elteltével egy furgon hajtott be az utcába, és két férfi szállt ki belőle. Az egyik kinyitotta a furgon ajtaját, majd lassan elindultak a gyerekek felé.

A gyerekek felismerték a helyzet veszélyességét – a „Jeff Cooper-skála” narancssárga jelzését és az előzetesen tanultakat alkalmazva – és azonnal reagáltak: felpattantak a rollerekre és gyorsan elhagyták a helyszínt. Az utca végén visszanézve azt látták, hogy a két férfi visszazárja a furgon ajtaját, majd továbbhajt.”

M. Beáta – pedagógus (AKG) 

 

„Sokat változott a világ az elmúlt évtizedekben és az iskolai oktatásnak követnie kellene a trendeket, a megváltozott életünket.

Ez a tudás rendkívüli fontosságú, mert alapvető ismeretet biztosít a gyerekeknek az utcai telefonhasználattal és a biztonsággal kapcsolatban. Fontos, hogy egyáltalán gondolkodjanak, tudjanak róla.

Szülőként vettem részt egy önvédelmi előadáson és ezt a témát tartottam a legfontosabbnak, hogy átadjam a gyerekeimnek. Többször beszélgettünk róla és helyzeteket gyakoroltunk. Megértették, hogy mennyire védtelenek lehetnek egy-egy helyzetben, amikor ébernek kellene lenniük.

Ezt a képzést minden iskolába szükséges lenne bevinni és egy-egy osztályfőnöki- vagy testnevelés óra keretein belül megtartani. „
K. Kata – szülő

„A program elvégzése után észrevettem, hogy 14 éves lányom egyre ritkábban veszi elő a telefonját útközben – legalábbis, amikor együtt vagyunk. Legutóbb arra lettem figyelmes, hogy ő figyelmeztetett a „narancssárga színre”, amikor egy hangoskodó, kellemetlen külsejű csoport közeledett felénk. Ő maga javasolta, hogy inkább kerüljük ki őket. Megnyugtató számomra ez a változás, hiszen sokkal nagyobb biztonságban érzem őt, amikor egyedül vagy a barátnőivel elindul a városba.”
F. Zsófia – szülő

A program és a képzés helyszíne: az adott iskolában

A program tematikája: interaktív foglalkozás

Időtartam: 3 x 45 perc

A képzés díja: 75.000 Ft/ osztály

Érdekel a  program regisztrálok:

    ©Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek, szövegrészletek, fotók, ábrák, grafikák és A TREVA – ÉLETREVALÓK PROGRAMJA szerzői joggal védett, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által kiadott 010703 nyilvántartási szám alatt bejegyezve.
    Készítette: Weblapkuckó