
Gyerekek a városban – Felkészülten, magabiztosan, egyedül is!

Előbb-utóbb minden gyerek elindul a városban egyedül, vagy a barátaival fedezi fel a világot. Szülőként természetes, hogy aggódunk: vajon elég felkészültek-e a váratlan helyzetekre? Hogyan biztosíthatjuk, hogy biztonságban legyenek akkor is, amikor nem vagyunk mellettük?
A biztonság három kulcskérdése:
- Képesek-e időben felismerni a veszélyes helyzeteket és elkerülni azokat?
- Felkészültek-e arra, hogy váratlan és nehéz helyzetekben megfelelő döntést hozzanak?
- Rendelkeznek-e a szükséges tudással ahhoz, hogy egy problémás helyzetet biztonságosan kezeljenek?
Ezeket a kérdéseket megvitatjuk a szülőkkel, pedagógusokkal és a gyerekekkel is. A való életből vett helyzeteket mutatunk be, amelyeket a szituációs játékok során a gyerekek maguk is kipróbálnak.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyerekek gyakran bizonytalanok a váratlan helyzetekben, és a folyamatos mobilhasználat miatt kevésbé figyelnek a környezetükre. Olyan gyakorlati módszert dolgoztunk ki, amely még önvédelmi képzettség nélkül is segít elkerülni a veszélyes helyzeteket és szükség esetén biztonságos megoldást kínál a gyerekek számára.
A legjobb védelem a tudatos jelenlét és a megelőzés
A való életben a legjobb védelem a megelőzés és a tudatos jelenlét. Ezt tanítjuk meg a gyerekeknek egy könnyen tanulható módszer segítségével. A 3 x 45 perces interaktív iskolai foglalkozás során a gyerekek megtanulják:
- Hogyan ismerjék fel időben és kerüljék el a veszélyes helyzeteket.
- Hogyan használják biztonságosan a telefonjukat anélkül, hogy elveszítenék a kapcsolatot a külvilággal.
- Hogyan viselkedjenek úgy, hogy ne váljanak célponttá – és ne is tűnjenek annak.
- Milyen taktikai- és technikai módszerekkel tudnak egy nehéz helyzetet biztonságosan kezelni.
A foglalkozások során a gyerekek nemcsak elméleti tudást szereznek, hanem helyzetszimulációs játékok segítségével azonnal ki is próbálják és begyakorolják a tanultakat.
A célunk, hogy a szülők jobban megbízzanak a gyerek önállóságában, ők pedig magabiztosan és biztonságban közlekedhessenek a városban – egyedül is.
Előadó: Balázs György az Életrevalók Program alapítója,
önvédelmi oktató és biztonságtechnikai szakértő, jelenleg iskolások és pedagógusok számára tart mentális
és gyakorlati felkészítést az iskolán belüli erőszak kezelésére.
Pedagógusok és szülők visszajelzései:
„Három diákom egy este sötétedés után felnőtt kíséret nélkül rollerezett a Római-parton, majd betértek egy kis utcába, hogy egy kicsit telefonozzanak. Kis idő elteltével egy furgon hajtott be az utcába, és két férfi szállt ki belőle. Az egyik kinyitotta a furgon ajtaját, majd lassan elindultak a gyerekek felé.
A gyerekek felismerték a helyzet veszélyességét – a „Jeff Cooper-skála” narancssárga jelzését és az előzetesen tanultakat alkalmazva – és azonnal reagáltak: felpattantak a rollerekre és gyorsan elhagyták a helyszínt. Az utca végén visszanézve azt látták, hogy a két férfi visszazárja a furgon ajtaját, majd továbbhajt.”
M. Beáta – pedagógus (AKG)
„Sokat változott a világ az elmúlt évtizedekben és az iskolai oktatásnak követnie kellene a trendeket, a megváltozott életünket.
Ez a tudás rendkívüli fontosságú, mert alapvető ismeretet biztosít a gyerekeknek az utcai telefonhasználattal és a biztonsággal kapcsolatban. Fontos, hogy egyáltalán gondolkodjanak, tudjanak róla.
Szülőként vettem részt egy önvédelmi előadáson és ezt a témát tartottam a legfontosabbnak, hogy átadjam a gyerekeimnek. Többször beszélgettünk róla és helyzeteket gyakoroltunk. Megértették, hogy mennyire védtelenek lehetnek egy-egy helyzetben, amikor ébernek kellene lenniük.
Ezt a képzést minden iskolába szükséges lenne bevinni és egy-egy osztályfőnöki- vagy testnevelés óra keretein belül megtartani. „
K. Kata – szülő
„A program elvégzése után észrevettem, hogy 14 éves lányom egyre ritkábban veszi elő a telefonját útközben – legalábbis, amikor együtt vagyunk. Legutóbb arra lettem figyelmes, hogy ő figyelmeztetett a „narancssárga színre”, amikor egy hangoskodó, kellemetlen külsejű csoport közeledett felénk. Ő maga javasolta, hogy inkább kerüljük ki őket. Megnyugtató számomra ez a változás, hiszen sokkal nagyobb biztonságban érzem őt, amikor egyedül vagy a barátnőivel elindul a városba.”
F. Zsófia – szülő
A program és a képzés helyszíne: az adott iskolában
A program tematikája: interaktív foglalkozás
Időtartam: 3 x 45 perc
A képzés díja: 75.000 Ft/ osztály
Érdekel a program regisztrálok:
©Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek, szövegrészletek, fotók, ábrák, grafikák és A TREVA – ÉLETREVALÓK PROGRAMJA szerzői joggal védett, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által kiadott 010703 nyilvántartási szám alatt bejegyezve.
Készítette: Weblapkuckó